Friday, May 9, 2008

Grabb helg...

Idag var det avresa för Ann o tjej kompisarna. De hade bestämt för länge sedan att åka iväg en helg tillsammans och efter jag vet inte hur många mail, sms, telefonsamtal mm mm så lyckades 13 tjejer enas om en helg! Jag är stum av förvåning... men de visade att det var möjligt! Nja inte helt klart, dock.... 9 st på en båtresa på Mekong deltat upp till Phnom Phen fredag morgon, 2 st med flyg fredag em däribland Ann samt 2 st lördag morgon flyg. Det var nog inte helt lätt att få till denna tjej grej... ja som om inte det räckte så kommer de naturligtvis inte att åka på samma flyg allihopa hem heller!

Jag bara säger, hade detta varit vi killar som skulle göra något sådanthär så hade vi råkat springa på varandra rätt som det var och bestämt oss! Klart ! (Kanske aningen överdrivet men i alla fall...)

Nåja, fredag em, Ann till flyget och jag med grabbarna på kalas! Efter ett par timmars fikande med 3 fruar så var kaffetarmen full och dags att åka hem. Ann ringde mig från flygplatsen: De släpper inte ut mig ur landet! Något fel på pass och/eller visum... det löste sig efter lite telefon samtal och snack. Hur vet jag inte, det får Ann redovisa efter helgen! Hoppas att hon kommer in i landet på söndag förresten!

Middag och ”biokväll” med grabbarna. Det blev en jul film! Nåja Oliver och Jonathan fick bestämma och de satt stilla i princip hela filmen så det var ju ett bra val! Nu sover de små änglarna och jag kan ägna mig åt dator tid, ska även se ett par avsnitt av CSI: Las Vegas har jag tänkt innan jag somnar (om jag inte somnar i soffan...).

I morgon blir det långfrukost och sen en stadstur med lite shopping och lunch för mig och grabbarna. Har lovat lunch där Oliver kan äta Mickey Mouse! Det är en ris och kött rätt som är upplagd som Mickey. Inga planer för eftermiddagen än, ska kolla lite med de andra männen vad vi kan hitta på.

kramar från grabbarna i HoChiMinhCity

No comments: