Sunday, May 25, 2008

Sleep-over...

I lördags var vi bjudna till en skotsk familj och dit var även 2 av våra bästa vänner medbjudna, Andy och Helen. Det var utan barn så vi ordnade med en sleep-over för Harold hemma hos oss och det funkade kanon bra.
Helen, Ann och jag tog ett glas vin och lite ost (Andy var iväg på några uppdrag) och lät grabbarna leka och ha skoj innan vi skulle göra de klara för sängen och innan vi skulle åka på fest!
Det blev bad för alla barnen och jag har nog aldrig sett 3 grabbar i ett badkar ha så skoj, åka rutchkana ner från kanterna, fullständigt gränslöst lekt, simmat, doppat sig under de minuter de hade att bada på. Tro mig, det fanns inte en kvadrat millimeter i hela badrummet som var torrt! Tur jag tog ut handdukarna innan de började bada. Så det var till att börja torka golvet så man kunde gå in för att lyfta ur dem en efter en ur badkaret för att få dem torkade och iordninggjorda för en liten lugn stund innan sängen kallade. Det gick men det var 3 mot 1 och jag vann.... badet var över och slut för denna gången!

Nu dröjer det nog inte så länge tills det kan bli aktuellt igen med att bada ihopa alla 3 eftersom Helen och Harold ska bo hos oss i 3 veckor nu efter att deras hem är tömt och skickat till Jakarta, Indonesien. Det blir nog fler bad om grabbarna får bestämma....

Simma lugnt!
Janne

No comments: