Wednesday, April 30, 2008

Regn perioden är här!

Åhhh va gott med 2 dagar ledigt nu. Både valborg och 1a maj är helgdagar i Vietnam så med en ledig fredag så har Ann och grabbarna 5 dagar ledigt! Gottegrisar, tycker jag... jag måste jobba på fredag. Mitt program just nu är fullt, ska till Kina kommande 2 veckor.

Alla våra vänner passar på att ta en weekend med familjen och åker till olika ställen i sydostasien men det blir inget med det för oss. Vi stannar här, ”vaktar” HCMC så att det inte händer något särskilt.

Hade tänkt oss en lugn skön torsdag o fredag i trädgården med lite solstrålar på oss men nu har verkligen regnperioden kommit på allvar. De senaste 2 veckorna har det regnat nästan varje dag, om än bara lite eller en kort störtskur. Idag är det anorlunda.... Det började kl 7 i morse med ett litet dugg regn precis när jag och Jonathan cyklade iväg för att köpa nybakat bröd till frukosten. Sen höll det uppe till kl 1045, precis lagom till efter min tennis timme..., och sen har det regnat i princip hela tiden sen dess. Grå himmel! Det har vi inte sett på ett tag men det verkar som om solstunderna blir färre o färre nu fram till att vi åker hem till Sverige i sommar.

På tal om tennis lektioner... idag stukade jag foten och blir nog tvungen att tacka återbud till kommade 2 lektioner och låta Ann ta dem istället. Det är inte skoj att det händer och särskilt inte just nu när jag börjat komma igång ordentligt... men det är ingen fara för spel i sommar och utmaningen som väntar (han vet vem jag syftar på...)! Är med största säkerhet 'fit for fight' igen efter 2 veckor i Kina!

Vi är alla trötta, det har varit jobbiga veckor de senaste i skolorna och på jobben så det är riktigt skönt att bara va hemma och koppla av o vila lite.

På lördag kväll åker jag till Shanghai igen så det gäller att passa på att njuta av ledig tid tills dess!

Ha en trevlig Valborg och 1a maj!

Janne

No comments: