Saturday, April 5, 2008

Hem!!!

En konstig känsla infann sig nyligen hos mig... Skulle åka till Sverige (hem?) i jobbet och samma känsla infann sig nu idag när jag skulle åka hem, till Vietnam alltså. Vilken lyx? Att få ha möjlighet att ha 2 hem! Men hem är där Ann, Oliver och Jonathan är så det är verkligen som att komma hem idag. Sitter nu i Bangkok och väntar på mitt flyg och det ska bli skönt med att träffa familjen igen! Jag har haft några mycket trevliga dagar i Sverige. De har varit kallt men friskt. Förresten så glömde jag min jacka i Vietnam innan jag åkte så det kunde blivit MYCKET kallt om inte Pelle (Pernilla) hade ombesörjt en jack-utlåning till mig! Tack!

Har även varit i Hörvik och träffat grannarna där,, mycket trevligt och Tack till er alla för det trevliga omhändertagandet med umgänge, fika o middag. Till sommaren ska jag försöka ha med mig lite bilder från Vietnam som ni kan få titta på!

Vet inte vad det är men det händer ganska ofta att familjen blir sjuka när jag ska resa iväg eller är borta. Inget undantag denna gången, alla 3 kvarvarande i HCMC har haft en släng, mer eller mindre mycket, utav ett virus som cirkulerat i skolorna. Det har satt sig i magen och, nä jag ska nog inte gå in i detaljerna men det var inget vackert vad jag hört! Tro det eller ej men alla är friska idag när jag kommer hem! Undrar vad det kan bero på???? Hur skall det bli på måndag när jag åker iväg en kortresa igen? Om jag inte nämner det för Ann o grabbarna kanske de håller isg friska?

Oliver gör en ”kvar-att-sova-tills-pappa-kommer-hem-nedräknigslista” numera. Det är en lista med siffror som han skriver ut från datorn typ 4 – 3 – 2 ... som han skall kryssa över en siffra varje morgon så han ser hur många sova det är kvar tills jag kommer hem. När jag pratade med honom i veckan så sa han; Idag kommer du hem pappa! Nä inte riktigt det är ju 4 sova kvar tills jag är hemma svarade jag på ett så förstående och pedagogiskt riktigt sätt jag bara kunde. Nä sa Oliver, jag har redan kryssat över alla siffror och då skulle du komma hem! Hade inget svar på det och om det vore så lätt så hade jag redan varit hemma! Jag bad honom printa en ny...

Har även lyckats få med mig 55 kilo, femtiofem kilogram! på flyget utan att behöva betala övervikt! Lite charm och snälla ord så ordnade det sig vid incheckningen. Tack SAS/Thai. Ja alla dessa kilona är ju inte till mig personligt. Det är en massa böcker, tidningar, apoteksinköp, leksaker, presenter, schampoo (jag kan inte hitta AXE i Vietnam...), lingonsylt, godis mm mm. Ja även ett par nya löpskor till mig så nu är det bara att öka dosen med fler kilometrar i veckan.... Jag tror att Ann, Oliver och Jonathan blir glada när vi ska packa upp alla dessa saker!

Nu är det dags för boarding så jag säger tack o hej!

Kram på er alla bloggläsare
Janne

1 comment:

Mille said...

Hej på er!
Wow vad roligt att hitta er blogg! Krama Ann från mig och ge henne en hälsning från pearls!

Pernilla

PS. Titta gärna in på min blogg om vardagslivet hemma... http://millestankar.blogspot.com