Sunday, April 27, 2008

Hej våra kära blogg vänner!

Hej våra kära blogg vänner!

Ni får ursäkta vår tystnad, för mycket på gång och nu vet jag knappt hur jag ska börja....
I bakgrunden hör jag julaftonens Kalle Anka. Ja jag vet det är ju förbjudet men vad gör man när Morfar Ole har skickat ner den till oss och det är just den som ungarna vill se nu på vår eftermiddag. Helgerån, den ska vi packa ner i jullådan....

Jag började jobba på min skola för 3 veckor sen. Den 8 april öppnade dörrarna på Smartkids 2. Jag fick 13 i min klass och av dessa kom 5 barn från Smartkids 1. Således 8 pur nya små mini elever som aldrig varit borta från mamma och nannies. Första dagen var därför många mammor med en stund innan dom gick. Den första veckan blev högljudd minst sagt. Ni kan inte ana hur högt det kan skrikas och hur dom skiftas om att ta ton så att säga. Jag drack vitt vin med min vännina som hämtat mig för en lunch efter första skoldagen. Jag undrade mina intentioner om varför jag började jobba...

Men det går ju inte att dränka sina sorger med vitt vin varje dag det håller ju inte....
Dagarna gick och de omöjliga skrikande barnen blev färre och färre ja faktiskt. De slutade gråta och en mamma tog sin dotter ur skolan och vill vänta skolstart till augusti. Jag protesterade inte.......
2 veckor flöt på och vi kunde både ha craft och circletime med sånger. Då slänger chefen in 2 nya små pluttar.... Dax för vin till lunch igen!
Till saken hör oxå till att min kollega i klassen brevid blev sparkad för inkompetens!
Ja visst. Jag märkte att det inte stod rätt till mellan chefen och denna tjej. Jag fick massor av beröm och förtroende och hon fick bara skäll av Ms Yoko. Tyckte först att det var nog överdrift men det tog bara 4 dagar sen blev de överrens om att hon nog skulle byta karriär. Hon gick med på att stanna till någon ersättare kommit men efter ytterligare 5 dagar så fick hon gå. Och vem av alla ska nu hjälpa till i 2 klasser om inte lilla jag.

Så nu jobbar jag heltid så att säga och somnar först av alla i familjen. I nästa vecka har bara 2 dagar att slita på sen tar vi och firar arbetardagar ons, tors, fre, Thank Good!

Kram på er

Ms Ann

No comments: