Wednesday, August 4, 2010

Tyskland

I söndags så styrdes hyrbilen mot Kastrup för vidare resa till Dusseldorf. Inget skoj att "lämna" kvar familjen men men så är det nu. Jag är i Tyskland på jobb och familjen stannar i Sverige, Hörvik. Killaran kommer att gå i skolan i Hörvik i väntan på att de bägge skall få plats på ISD, International School of Dusseldorf. Jag har en tillfällig lägenhet i Dortmund.

Första dagarna här har präglats av långa arbetsdagar för att komma in i jobet så snabbt som möjligt samt en del introduktioner. Träffat mitt team och börjat bekanta mig med dem. På vägen hem har det stannats för att äta något och handla nödvändiga saker såsom toapapper o dyl.

En del handling kvar att göra imorgon för att ta hem till Sverige. På fredag rullar bilen för första gången med mig bakom ratten mot Sverige. Hoppas kunna sticka lite tidigare så att man slipper den värsta köbildningen.... Ska tydligen va runt 80 mil som skall avverkas....

Har hunni testa 2 av det tyska kökets mer populärar och kända rätter: Schnitzel och Bratwurst!

Auf wienerschnitzel som de säger här... (måste kanske jobba på min tyska lite...)
Janne

No comments: