Monday, August 9, 2010

1a helgen…

… blev en helg I bilen! Bestämde mig för att åka hem till familjen första helgen eftersom jag inte kan nästa helg. Ska va i Prag under veckan och kommer till Dusseldorf sent fredag kväll. MEN tar i samband med kommande helg därefter ett par extra dagar hemma så att rivandet av innerväggar och golv på halva ovanvåningen sätts igån och kanske hinns färdigt... Sen ska det bara isoleras, slipas, sättas innerväggar mm mm men det får bli ett senare projekt!

Denna helgen blev det i alla fall Ålafiskets Dag i Hörvik. De hade senarelagt det 1 vecka, vet inte varför då det brukar vara sista helgen i Juli varje år. Kanske pga att Oliver fyllde år den dagen?

Det var en Ålafiskarens Dag som var lite förändrad jämfört med de senast 2 årens koncept. I år var det en eftermiddag med de gamla vanliga aktiviterna och på kvällen hade de inte slagit till med middag o underhållningsgrejen utan de körde helt enkelt med ett lokalt coverband, Backline, och fri entré. Mycket lyckat vill jag säga.

Igår när jag skulle åka så packade jag bilen, sa adjö till familjen och kramade om dem alla i omgångar. Efter ett par timmar så undrar jag om jag fick min kavaj med mig.... kunde inte hitta den i bilen. Ringer Ann o visst den hängde i hallen. Nu kan man ju klara sig utan den kavajen i sig (hade fler packade i väskan) så jag ber Ann kolla om det är något viktigt i kavajen. Ja där är några nycklar – mina lägenhetsnycklar! Och passet.... det blev till att vända hem igen och man var hemma lagom till kl 9 och nattning av killarna! Klockan 0345 imorse rullade bilen igen mot Dortmund, denna gången med kavaj, nycklar och pass....

Nu ska jag sova gott!
Janne

No comments: