Thursday, June 4, 2009

Tjohooo

Nu har man lyckats med vad kan tro vara omöjligt eller i alla fall mycket svårt...

Kom till flyplatsen 3,5 timme innan avgång, var klar med jobbet och tog en taxi tidigare för att slippa trafik-kaoset och det är bättre att vänta på flygplatsen än på jobbet eller i en bilkö...

Naturligtvis så var inte inchecknings disken öppnad men däremot var Shanghai Airlines inrikes flighters incheckningsdisker öppna. Traskade fram till ”First Class” disken och frågade om man kunde checka in till min flight här? Nej det går inte det är vid rad J.

Ja men där är ju stängt och jag står här Nu typ? Kände att det var dags att koppla på stora charm offensiven, la huvudet lite på sned ett brett leende och tindrade med ögonen mot tjejen vid incheckningen.

Då kom frågan, Busness Class? Javisst svarade jag som flyger Economy!

Hon började ringa lite och sa sen att de öppnar om 1 timme.

Men sist fixade de ju igenom mig när ni hade incheckning till något annat resmål ju....

Ett samtal senare så bad hon mig gå till disk J-1 där skulle det möta upp en och öppna för mig...

Wow! Man tackar så mycket för den servicen Shanghai Airline!

Väl inne på loungen så inser jag vad mat och dryckes utbudet här....

Imperial Red och Imperial White är 2 av vinsorterna som det erbjuds oss resenärer. De andra 2 är och håll i er nu.... Great Wall Red och Great Wall White!

Har faktiskt smakat alla 4 tro det eller ej, men det är inget jag rekommenderar någon att dricka. Inte ens min värsta fiende, vem det nu än må vara.

För er som smakat det Vietnamesiska vinerna (ja det finns bara 2... 1 rött och 1 vitt) så är dessa Kinesiska viner inte bättre i alla fall. Och då ska det nämnas att de Vietnamesiska vinerna är nära på odrickbara....

Det blev sushi och Carlsberg öl. En kopp kaffe med ett kladdigt paket som troligen skulle va ett wienerbröd....

Nu redo för hemresa till familjen och packa om väskan och dra till Sverige!
Janne

No comments: