Thursday, June 25, 2009

Kina o sms problem...

Vad går upp emot en kväll ensam på ett hotell i Shanghai? Jag kan komma på många saker men en sak är klar.... en kväll med familjen i stugan hemma i Hörvik är det mycket lite som slår, troligen inget faktiskt!

Har jobbat hela dagen och skulle haft ett inernetbaserat möte med kollegor i Sverige i kväll men det blev inställt och flyttat. Så det blev en middag med kollegor på en kinesisk restaurant som serverar Sichuan mat. Det är mat från södra/sydvästra delarna av Kina om jag är rätt underrättad och maten därifrån är nog min favorit bland de kinesiska köken. Lite mer smakrik och inte riktigt så fett och flottigt som andra kan vara. Ganska mycket grönsaker oxå!

Nu en kväll på hotel rummet, en Coke och ett litet choklad och jag tillsammans med ESPN Star Sport som visar Wimbledon tennis. Hoppas få se Robin Söderling!

Förberedelserna för morgondagen jobb är gjorda så det kan slappas ikväll!

Attans oxå, försöker sms-a till frun med tekniken fungerar inte, kan inte skicka iväg sms-et. Få se om jag ringer istället kanske, eller får hon det senare!

Hälsningar
”Kina-Janne”

No comments: