Monday, June 22, 2009

Kärt återseende...

Idag fick jag träffa Charlie igen efter 2 veckors resa. Vilken glad vovve som hoppade och sprang rundor, viftade på svansen och naturligtvis som en Boxer skall göra - dräglades det en del oxå... Ja förresten så var nog husse lika glad, kanske inte dräglandet förstås men i övrigt så stämmer det nog in på mig med...

En hel del bus med Charlie har det hunnit att bli, hockeyhög a´la TV-pucken, han och jag och vi var busiga bägge två...

Har varit på stan i 2 rundor idag, dels på vägen hem då jag passade på att kolla min syn igen (behöver en jämförelse till optikern i Sverige) och det visade sig att det var mycket små skillnader i resultatet de kom fram till. Det kan ha varit dagsformen på mig kanske? I alla fall, ett par glasögon blev beställda och när jag fick besked att de gick att hämta imorgon, tisdag, så insåg jag att så bråttom är det inte. Jag är ju inte hemma i HCMC förrän på lördag så det räcker då tyckte jag. Vad sägs om ikväll kl 6 då, passar det istället kontrade optikern med? Var det så akut med att skaffa glasögonen??? som optikern gör sken av? Hmmm...

Ja det gör det väl tänkte jag (kunde inte komma på någon bra bortförklaring just då)så nu är de glasögonen hämtade och jag har hunnit snubbla/halka i en trappa hittills. Inga personskador än...

Oj vad ovant det känns! Dels att ha dem på sig men också att man nu kan läsa så tydligt utan att koncentrera och fokusera ögonen! Wow, det var nog på tiden känns det som.

Jag har varit i Sverige 2 veckor nu i jobbet och någon dag ledigt och laddat upp för 2 hektiska veckor i Kina och Vietnam innan semestern! Ska klara av en hel del uppgifter tills dess så det är nog bra att familjen är i Hörvik nu för de hade knappt sett mig här hemma ändå!

En traditionell midsommar firandes innan jag åkte tillbaka. Vi var på Hanö med 2 andra familjer från Hörvik/Krokås. 14 pers med sill, potatis, nubbe, jordgubbar, typiskt midsommarväder (sol regn blåst och 14 grader), Sjösala vals Calle Schewens vals och några andra typiska midsommar sånger fanns där oxå.

Nu är det dags att packa väskan för 4 dagar i Shanghai!
Janne

No comments: