Wednesday, October 20, 2010

Europe trip 3

Mat pa vägen...

Wow vilket ställe vi stannade pa ikväll pa vägen mellan Cluj och Baia Mare. En liten by jag inte ens vagar försöka uttala eller stava men vi hade en leverantör i byn ia lla fall...

In kommer vi 6 kollegor, till en totalt folktom restarang. Hmmm stället ser lite suspekt ut men en kollega fran kontoret i Bukarest säger att detta är ett toppenställe. Jag far helt klart vibbar pa att han inte riktigt har samma preferenser som jag.... men men vad fel jag skulle ha visade det sig!

Det blev en grönsakssoppa till förrätt, en lokal kycklingrätt till huvudrätt. Till detta en sallad, inlagda gurkor, inlagda paprikor, potatisklyftor. Och allt detta skjöldes ner med en god lokalbryggd öl, Ciuc samt En rumänsk variant pü Slivovicia som heter Palinca gjord pa plommon. Aningen sötare än den Jogoslaviska varianten Slivovicia och därmed mer drickbar. Stark men god är mitt omdöme.

Och det mest fantastiska av allt var priset.... för en middag som detta är priset 29 Lei (lokala Rumänska valutan) och det motsvarar ca 6-7 Euro!

Nu en liten runda i mailboxen i baksätet pa bilen sen en lur.... innan vi är framme pa hotellet ikväll.

Hälsnignar fran en mätt och icke körbar europa resenär....

No comments: