Saturday, October 2, 2010

Ännu en helg i Dortmund

Sa da var 3e helgen i Dortmund här och jag har även denna lördag shoppat i stan! En engelsk sprakig tidning, International Herald Tribune blev det till förmiddagsfikat pa Cafe Strickmann. Detta cafe är ett underbart ställe, ett gammeldags fik med gammal inredning och servering vid bordet. Här är inget hämta-själv koncept! Min stil pa cafe helt klart. Sen efter en kanna med kaffe = 3 koppar, sa blev det en promenad i stan. Där blev det inhandlat en Simple Minds platta med alla godingar pa. Snacka om att aka tidsmaskin.... kändes som 80-talet igen!

Sen slog jag till pa en hudkräm till mig ocksa!

Storshopping eller hur?

Ärligt talat sa kollade jag pa hur mycket som helst men var inte pa humör att shoppa och pga det kanske sa hittade jag inget av det jag hade pa listan... typ tröjor till killarna därhemma.

Det blev ocksa en Bratwurst till lunch idag. Pa typiskt tyskt maner, staende pa gatan med mängder av andra folk runt omkring en. Verkar vara lördagslunchen till alla tyskar.... fattas bara en schnitzel ikväll sa är det komplett....

Sen blev det 2 köpcentra pa vagen hem. Det ena hade en fräck affär, Decathlon, en sportaffär med ALLT möjligt att handla. Sen fick man provcykla cyklarna inne i affären, testa skateboards, rip-sticks, inlines sa det var med livet som insats man gick runt där....

Inga fynd, men dock en mjukglass som eftermiddagsfika....

Nu hemma igen i lägenheten. Vila en stund sen ta stora beslut. Vad skall jag äta ikväll? Hämtpizza kanske? Ligger en pizzeria rakt över gatan sa det blir smidigt isafall. Alternativ är en italiensk restaurang jag sag i stan idag.

Tschuess (hej da pa tyska och skall uttas som T-kyss ungefär)
Janne

No comments: