Thursday, June 17, 2010

Sista veckan...

....i HCMC!

Oj vad mycket jag hunnit med denna vecka...

I måndags så landade jag från Shanghai mitt i natten och sen till kontoret för jobb, därefter kvällslivet med 2 kollegor. Blev middag på en sportbar och tittade på Holland - Danmark och sen en barrunda för att avslutas med lite live musik på ett ställe.

I tisdags, jobb och sen kvällslivet i stan. Middag med alla kollegorna och avtackning av chefen. Ett traditionellt te-set blev det som avslutnings gåva, ska nog testa det på trappan i sommar. Vi hade bokat in den brasilianska restaurangen med grill spett som specialitet. Mums! Det blev en protein kick! Sen en latino-bar med live musik.

Onsdag, jobb och sen middag på min favorit vietnamesiska restaurang, Temple Club. Trevligt och en avslutande fotmassage på vägen hem till hotellet.

Idag torsdag, träffade en gammal kollega som var den första jag träffade på vår look and see resa till Vietnam. Han har slutat på IKEA men vi bokade in en morgon kaffe på samma ställa som vi träffades för 4,5 år sedan. Trevlig stund, lite snack om minnen mm. Sen lite sista minuten shopping... wii games, psp games, och strumpor! Härlig blandning eller?

Hem till hotellet, packa o duscha o göra sig iordning för att åka till huset o hämta Charlie.

Packade in oss i bilarna och iväg till flyget. Hyffsat smidigt att checka in honom och mig. Ett par småsaker bara men annars OK.

Däremot var jag lovad att det skulle gå att betala för honom med kreditkort... men så enkelt var det inte... Var tvungen att ställa mig vid en ATM och ta ut en hel dröse med Dong. Och det går bara att ta ut 2.000.000 vnd per uttag.... fick bli några stycken.

Nu i loungen efter att ha lämnat Charlie vid over-sized baggage och jag själv passerat igenom pass o säkerhetskontrollen för sista? gången....

Ett glas rött upphällt i väntan på take off....

Over and out from HCMC,
Janne

No comments: