Wednesday, June 9, 2010

Då var huset tomt…

Igår eftermiddag, med en liten tår I ögat, lämnade jag huset tomt. Ja nästan i alla fall, Charlie o hans grejer är ju kvar tills på torsdag.

Allt packat, 237 lådor av varierande storlek och form har blivit lastat i 5 lastbilar. Nu väntar alla lådor i ett lager och sen skall de packas in i en container när sista bekräftelsen är gjord på destiantionen. Sen ska våra grejer ut på böljorna de blå! Blir förhoppningsvis snart...

1 natt kvar för familjen i Vietnam, de lyfter imorgon kväll hem till Sverige. Jag drar till Kina, Shanghai, ytterligare en gång. Trodde ju förra gången va sista resan dit.... Ska träffa en av mina kommande chefer för ett snabbt möte. Det blir en mini trip till Kina. Lyfter fredag kväll ankommer lördag morgon åker hem söndag kväll. 2 ”fakir-flyg” på ca 48 timmar. Hmmm undrar hur jag ser ut och mår på måndag morgon?

Ikväll är det avskedsmiddag för mig med polarna. Blir på ett ställe i stan och sen troligtvis en bar runda efter det....

Sista dagen i skolan imorgon, känner på mig att jag kommer att ha problem med att låta bli att gråta. Jag brukar ju gråta en tår när jag ser de minsta knattarna o knuttorna sjunga skolsången och det blir sista gången imorgon. Alla våra vänner kommer att va där och jag vet hur jag har varit de andra gångerna när andra ska flytta.... nu är det vår tur!

Over and out
Janne

No comments: