Thursday, August 20, 2009

Myror myror myror...

idag ska dom dö!!

Oh dessa småkryp i alla påsar i alla plastburkar. Vem sa att tupperware inte är värda sitt pris. Inget annat duger jag vet!!

Vi pratar om minimyror inte stora svenska myror. Vi har fått huset sprayat idag och jag tog på mig att döda myror i köksskåpet. Allt som är öppnat måste slängas inget kan sparas på. Det gäller att äta upp snabbt men problemet är ju cornflakes, kexpaket, godis påsar ja allt det där ni vet.

Vi har haft en bra vecka.
Oliver har fått en kanon lärare, manlig dessutom. Men bara för man har en snopp betyder inte det att man är en bra lärare!! Det krävs lite mellan öronen oxå. Jonathan har oxå en kanon lärare helt perfekt för vår lille son. Hon sätter inte hårt mot hårt såsom vi hans föräldrar gör utan får de små 4-5 åringarna att göra precis vad som är tänkt utan hot. Jonathan har genast blivit 3 år äldre och fullkomligt studsar ut ur klassrummet och berättar om allt som hänt under dagen.

Han tömmer väl inte precis sin lunchbox, det har hans lärare och assistenter lagt märke till, men grabben är glad som en speleman och hungrig på kvällen, vissa kvällar iallafall. Hur som helst vi märker en skillnad.

Igår var Jona och jag på hans första simlektion för denna terminen. Nu finns det ett helt annat utbud så jag valde att gå ifrån privat lektion och lät honom pröva en simgrupp med aussie simlärare. Privat lektionerna blev betalda med ränta. Min lille son med mycket större barn, satt snällt vid kanten och lyssnade på de olika visslingarna fårn visselpipan som talar om när man ska lyssna och hoppa upp ur poolen så snabbt man kan. Men det är klart först hade Jona dragit ner sina shorts framför sina 3 kvinnliga simtränare för att visa sina ursnygga nya simbyxor med drakar på. Look here they have dragons on!!! Dom log och tyckte min son var urgullig eller var det jag kanske...

Idag har jag anmält samme kille till fotboll, men Jonathan gjorde klart för mig igår att spela fotboll det tänker han rakt inte göra!! Ja ja vi får väl se jag återkommer.
Nu står min lunch och väntar på mig..

over and out

Ann

No comments: