Saturday, March 15, 2008

St Patrick´s Day

Allt var grönt!

Igår var jag hos vänner och firade St Patrick´s day. I onsdags fick jag ett sms från en tennis väninna, amerikanska om att jag och Janne var välkomna på St P. Tänkte direkt varför ska Angie fira det hon är väl inte irländska?? Kanske, vad vet jag, amerikanarna är ju noga med sina ursprung och räknar stolt upp hur många procent dom är svenska, irländare eller mexar. Ju mer blandning destu bättre. Jag befann mig i denna stund på skolan för att hämta Oliver och fick syn på en annan amerikanska så jag frågade. Firar ni den dagen? Jo jomensan en mycket stor dag i hela USA. Så det klart att du ska komma ,Ann. Men du måste vara utklädd till en lepracon!

Va? Vad är det? Är du säker? Skojar du med mig? Jag frågade på och Ginny försäkrade att alla skulle vara i grönt. Kände lite på mig att hon luras, så jag tog kontakt med värdinnan och frågade. Måste jag komma som en liten grön man med pinglor på skorna? Det är ju han som gömmer guldet vid änden på regnbågen, har jag lärt mig... Hon sa nejdå kom i grönt bara.

Ja ha. Den där Ginny ska jag...... Janne som är i Kina kunde ju inte komma men jag var nyfiken.
En grön topp, jeans jag hade kollat med Sue vad hon skulle ha på sig. På eftermiddagen läste jag på allt om St P. Lärde mig en sång oxå för säkerhet skull. Irändare gillar sånger..
Allt var grönt, ölen var färgad grön. Det var ett mingelparty med mycket dryck och plockmat.
Och precis när man har som trevligast har klockan blivit 23 och barnvakten förvandlas till en pumpa... Vilken kväll helt klart något för minnet. Janne blir nog arg när jag skriver ingen kamera... Såg ingen annan heller med någon..

Nu är det em hos oss och jag o grabbarna ska till Saigon players föreställning. En pantomin, Jack and his beanstalk. Sen tar vi vägen förbi Evita för kvällsmat.
En väder rapport från Saigon, kanske. Vädret är snorvarmt utan några gråa moln. Det är så varmt att till och med ungarna kommer in och Oliver vägrade åka till Basebollen idag.
Men mamma du måste förstå att jag är så trött och varm jag orkar inte!!! Jovisst trött han. Hur som helst har grabbarna Björkman lekt inne idag och haft så kul tillsammans. Det finns en jätte koja som får rivas innan sängdax idag. Oliver ville absolut spara den till pappa kommer hem Men det är 6 sova kvar så....

Go söndag från oss!

No comments: