Sunday, March 16, 2008

Shanghai en vårdag!

Är nu i Shanghai och har så varit sedan förra måndagen. 2 olika möten veckorna efter varandra och jag bestämde mig för att stanna över helgen för att slippa 2 nattflyg. Var nog ett klokt drag.

Lördagen tillbringades bla med att strosa runt i Shanghai city i 20 graders vårvärme och sol. Underbart som en vacker vårdag i Sverige med ett stopp på ett kafé, en dubbel espresso, en dagstidning och bara koppla av. Det enda som saknades var familjen!

Söndagen fördrev bla med en brunch med en kollega som visade mig sina favoritställen. Vilken del av staden som uppenbarade sig, Hangshen heter distriktet och det var i stort sett trafikfritt, väldigt lite folk och mycket grönytor, träd mm mm. Bara 40 min promenad från hotellet och IKEA. Hit skall jag fler gånger!

Listan jag fått av Ann innan jag åkte på vad som skulle handlas på IKEA hade jag av taktiska? skäl glömt hemma så Ann fick maila upp en ny och den kändes längre än tidigare.... Skulle nog tagit med mig originalet, det hade varit bättre! Nåja shopping på IKEA blev det på lördagen och oj va folk där var. OJ OJ vad tunga kassarna blev när jag bar hem dem till hotellet. OJ OJ OJ va resväskan blev full och tung när jag packade allt... hoppas att den går igenom incheckningen utan övervikt! Men va gör väl det eftersom Ann o grabbarna blir så glada över att få hem lingonsylt, blåbärssylt, decilitermått, servetter mm samt ett par överraskningar...

Hälsningar från ett Shanghai i full vår!

1 comment:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.