Wednesday, May 9, 2007

Terrorist?

Blev mycket medveten om nya regler vid flyg i morse... man sags kankse till och med som en potentiell terrorist, vad vet jag. Har ju funnits nya regler pa (ursakta men det finns inte aa ae oo pa detta tnagentbord...) flighter inom Europa och US ett tag men jag blev mycket medveten om dessa aven pa flyg inom Asien. Kom till gaten for att flyga hem fran Singapore och vad vantar mig, jo en sakerhets kontroll som brukligt. Denna gang kollade de lite noggrannare och det visade sig att man fick inte ha ngn vatska med sig som var mer an 100 ml, gissa om min burk med sodavatten och mitt schampoo fick kastas.... Nu vet man det och kan numera rakna med att checka in vaskorna pa alla flighter istallet for som nu flyga med bara handbagage.

Snacka om uppvaknade sa har pa morgonkvisten och vilken lardom sen.

Jag konstaterade direkt att jag kunde lika garna ha glomt schampoot pa hotellet vilket var nara att jag gjorde. Hittade det forst nar jag trodde jag var klar och skulle checka ut men tittade for sakerhets skull en gang extra in pa toan pa rummet och fann da schampoot!

Aven idag har man lart sig nagot....

/Janne

No comments: