Friday, May 4, 2007

Åhhhh va gott, helgen är nära! Denna helg är fullbokad av aktiviteter. Vi skall imorgon lördag förska hinna med ett besök på en konst utställning här i stan som den svenska konsuln’s fru har. Hon målar en del tavlor med bla motiv från Vietnam och övriga sydost Asien. Ska bli spännande att se. Vi var inbjudna igår kväll på hennes premiär öppning av utställningen men vi kunde inte gå så vi skall försöka hinna det i helgen istället. Hade varit trevligt att mingla en del med svenskar och alla andra men soffan var mycket skön med en film efter att jag fått bägge grabbarna i säng när Ann var och sjöng med kören!

Sen är det premiär för oss att fira ” Dutch Queens Ball”! Klä upp oss i orange och festa loss med Holländare. Det ska bli jätteroligt eftersom vi har en hel del holländska vänner så det kan verkligen bli en överraskande kväll! Det är förresten rätt vanligt att olika länder har sina arrangemang och aktiviteter som alla, oavsett nationalitet deltager i. Tex så är några höjdpunkterna på året här den årliga maskeraden som anordnas av AusCham, den Australienska Handelskammaren, och även Nya Zeeländska nationaldagen (tror jag det är) firas stort med alla möjliga jippon och aktiviteter. Heldags partyn med buffemat och lek för barn, uppträden mm mm. Alla går på dessa evenemang så det är en tuff konkurrens om biljetterna!

Söndag är tänkt att gå i Välgörenhetens tecken. Det är en Charity Activity i vårt område där vi bor och det innebär aktiviteter för barnen och vi vuxna får träffas och prata, fika, dricka en kall dryck och inte göra mer än så! Det är redan kl 0800 på söndag morgon så man får se hur pigg man är efter Dutch Queens Ball....
Denna Charity activity är det ett av dagisen här som anordnar och i ärlighetens namn vet jag inte riktigt vad välgörenheten går till... men det får jag väl veta på söndag. I alla fall så är en av aktiviteterna att barnen skall springa en liten runda och det var inte svårt att anmäla oss till det eftersom Oliver älskar att ut o springa med mig. Få se hur det går nu när han skall springa själv! Få se om vi kan få Jonathan att springa med! Kan bli en utmaning men vi testar säkerligen!

Resten av helgen, eller det lilla som är kvar, kommer att bli med lugn o ro tillsammans med familjen. Jag åker till Singapore på måndag i 4 dagar och kommer hem precis till Anns födelse dag. Vilken tur att man inte missar den! Hon vet inte vad jag har handlat till henne så det blir nog en överraskning för henne. Jag återkommer om detta efter att hon fyllt år.

Ha en trevlig helg på er alla blogg läsare!

Janne

No comments: