Friday, June 1, 2007

Sista lördagen här!

Var tvungen att räkna, vi har varit här 41 lördagar och nu är vi på den sista. Känns både konstigt och fantastiskt bra att få komma hem den bästa tiden. Sommar och värme men för oss även kyla och långa ärmade kläder.
De sista veckorna har inte varit de bästa. Jonathan fick ett kruppanfall och blev väldigt sjuk som följd på det. Vi fick tyvärr spendera 5 dagar på sjukhus med allt vad det innebär. Frågor som ska vi evakuera, kan dom hjälpa oss här, är vården tillräcklig för oss, blev besvarade med ett ja. Skönt att veta för framtiden. Nu behöver vi bara lära oss tala franska för då hade vi förstått läkarna med. Hursom helst är Jonathan så gott som återställd efter bronkitis och luftrörskkatarr och allt vad det nu blev. Han äter fortfarande mediciner och är känslig ett tag framöver för dålig luft och rökiga miljöer, då känns det gott att luften är som den är i Svedala.
En positiv föjd av allt detta är att ungen nu äter som en häst! Jag har aldrig sett honom äta så mycket. Jag bara väntar på att den gamla Jona ska komma tillbaks men behåller gärna hästen ett tag han blir så rund om magen.

Vi blev utskrivna i förra fredagen och då mådde jag inte så bra. Trodde det var stressen av allt men på söndagen var det Olivers och min tur att bli sjuka. Med feber nära 40 grader och vita prickar i halsen, Halsfluss tror jag, kämpade vi oss igenom denna veckan.

Samtidigt som allt detta händer så har vi en svensk vecka i Oliversskola. Och som gammal lärare hade man planerat massor. Vad dom andra mammorna inte visst var att jag tävlade med dom om vilket land som skulle göra mest. Ms Marte-sophie Olivers lärare försäkrade mig att Sverige vann. Yeah! Vi är svenska fans allihopa! Vi firade midsommar som avslutning med jordgubbar och grädde. De tillverkade flaggan sjöng sånger, gjorde en mini midsommarstång, lekte dansade.
Denna veckan när jag blev sjuk var det gen rep och övningar med orkestern inför koncerterna i helgen. An evening on broadway på stan stora hotell för charity förstås med svindyra biljetter.
Sitter här på denna lördagen efter gårdagens koncert med mersmak. Det blev en fantastisk kväll och jag hade röst trots allt. Vem trodde på det i måndags med 2 sjuka barn och 39.6 själv i feber.
Nu och idag känns livet gott och jag vågar äntligen blicka fram till torsdag, nu är ju allt i kalendern avprickade, födelsedagen, festen, avslutningsfesten, svenskveckan, koncerterna, sjukdomarna.....

Vi ser fram emot att träffa alla er i sommar.
Vi kommer ha nya mobilnr från den stund vi lämnar Vietnam ni får dom per email eller på bloggen, vi vet dom inte än.

Vi landar 730 på fredag i Köpenhamn.

Kramar vi ses snart Ann med familj

No comments: