Saturday, June 23, 2007

Adjö Beijing för denna gång

Då var det dax att lämna Beijing för denna gången. Det har varit några riktigt bra dagar både med jobbet o den lediga tid jag fått. Sista dagen ägnades åt shopping... det blev en del presenter till särskilt utvalda hemma i Sverige. De kommer nog att bli överraskade hoppas jag.

Jag hittade ett shopping mall som hette Silk Market och där fanns ta mig f.. allt möjligt och lite till. Här hade man kunnat tillbringa flera dagar men lyckligtvis så hade jag en flight dagen efter.

Midsommarafton i Beijing! Det var ju inte som en svensk midsommar afton i alla fall. Hotellet där jag bodde Radisson SAS hade ordnat med en midsommar fest men jag kollade dagen innan och det vara endast 6 pers anmälda så jag tyckte inte att det lockade något. Jag tog saken i egna händer och hade tänkt fira kvällen på en trevlig kinesik lokal restaurant men det blev Pizza Hut i stället. Kommer inte att gå till världshistorien som en av de bästa midsommaraftnarna jag varit med om. Ni ska veta hur mycket jag saknade min familj, sill, nypotatis, gräddfil, jordgubbar och inte minst nubben. Nåja det kommer en sommar o semester så jag skall väl hinna med detta också framöver... o förresten så kommer det ju fler midsommaraftnar också och då hoppas jag att jag inte är i Beijing!!!!

Idag har jag rest till Tokyo för de sista dagarnas arbete innan semestern startat till helgen som kommer.

Oj, vad jag ser fram emot att komma till Sverige igen!

Ha det bra allihopa
Vi ses kanske i sommar
Janne

No comments: