Tuesday, August 21, 2007

Godmorgon på er

Sitter i lugnet efter skickat iväg Janne med barn till skola och jobb. Puh!
På söndag reser Janne på en 2 veckors trip till Kina och Japan.
Annars är livet gott och rullar på. Jag har gjort 2 träningsdagar som guide och nu kan det ringa när som helst! Men och andra sidan är vi 3 guider och de räknar med en klient i månaden så det blir jobb var 3:e månad det! Stressigt.

Igår var jag på audition för min kör. Varför varför blir man såå nervös?? Den var uppdelad i 4 delar.

1: Sjunga upp en ramsa för att hitta starkaste rösten. Blev alt 2!
2: Klappa eller sjunga rytmer. Första gick bra med hel och halvnoter men andra nja kanske inte.
3: Sjunga ut toner efter gehör, även här inga problem, tyckte jag...
4: Not läsning, ja ja kan vara bättre

Sen avslutades det med att sjunga en jullåt. tog ’Have yourself a merry little Christmas’. Han vid pianot spelade inte som jag sjöng, försökte ignorera honom... Bläää

Ja ja nu får man besked på onsdag. Har gjort mig oumbärlig med uppvämningspingla och kommiteeclown och inte att förglömma "the directors artistic adviser"... Men den rollen kan ju nån annan ta!!

Nu ska jag ta en dusch sen en cykeltur, kanska en massage innan det är dax att hämta barn nr1, vilket sker 1045.

Kramar på er

Ann

No comments: