Saturday, March 13, 2010

PT....

Efter att kommit hem kl 2 lördags morse från Shanghai och inte kunnat somna förrän kl 5 så var man super sugen på att stiga upp när klockan ringde klockan 7! Baseball på lördag morgonen med Oliver....

Tanken va en lugn o skön helg o det blev det.... (nja kanske i alla fall) men när vi tänkte efter vad vi gjort så hann vi med baseball, simmat, tränat, cyklat och varit o fyllt upp kylen igen, den ekade tomt... inte ens kackorlackorna hittade något där tror jag.... Kvällen avslutades med att vi tog en taxi till stan och gick på en spansk resaurang och åt några tapas med väl kyld och god Sangria till. När vi åkte hem kom Oliver på att han hade tagit en cd skiva med sig med några av hans favorit låtar på. Gissa om taxi chaffisen diggade med när vi spelade Bon Jovi, Bad Medicin och Living On A Prayer, på högsta möjliga volym på vägen hem! Han trodde nog inte vi var riktigt friska....

På söndagen blev det en runda med cyklarna till BIS, British International School, som hade ne Familje dag på skolan. Det var öppet för alla, inte bara de som går på skolan. Kanon bra arrangerat, där fanns bla lyckohjul, ett tunnelslott, hoppborg, hinderbana, klätterväggar, fotboll, tennis, vattenballong kastning, såpbublor jakt, ansiktsmålning, pysselhörna, kasta bollar i hajmunnar, kasta bollar på måltavla och vid träff åkte en lärare från skolan i vattnet! Där var det låååång kö kan ni oc tro! Alla länder som är representerade på skolan stod för matservering och ungarna tog tillfället i akt att våga prova Hollands bidrag..... pannenkuchen eller pannkakor! Vilka våghalsar va! Glassar, drickor, kaffe mm mm allt fritt efter att vi betalt 120 sek i entre!

Nu hade klockan hunnit bli 11.... stack ut på en löprunda idag också. Kom hem och blev hängandes vid poolen en stund innan lunchen. Sen var det bara på det igen... det skulle cyklas, skateboardas, spela baseball, leka med Charlie, klippa mig. Tog mig också tid att passera inom ett gym i närheten... Ann hade föreslagit mig att boka upp en PT, Personlig Tränare, för att bredda min träning så att jag inte bara springer... Sagt och gjort, det blev en första dialog och var tillbaka på måndag kväll och snackade med en tjej där som är dietist och tränare. Det var inga problem sa hon, hon hade sett värre fall än mig! Så på onsdag börjar jag med en Fitness Assessment! Då får man domen! Man kan eventuellt också få viss upprättning till i julas när man testade sin Wii Fitness Age! Den kan inte stämma är min åsikt.

Söndag kväll och vi hjälptes åt alla 5 med att laga 2 fantastiska lasagna, eller som vi säger till Jonathan som inte äter pasta – det är Garfield mat! Ann och jag i köket jobbandes, Charlie låg mitt på golvet så vi fick kliva över honom varje gång man behövde röra sig i köket, Oliver och Jonathan kivades om vilket tv program de skulle se, eller vilken lek de skulle leka eller annan högljudd aktivitet.


Janne

No comments: