Monday, February 8, 2010

International day!

Vilken härlig dag det blev för vissa....

Oliver hade en fullspäckad dag. Baseball på morgonen med James pappa ( stand-in pappa för Janne), kalas kl 11-14 och international med mig kl 14-17.

Oliver ville inte på basebollen utan sin pappa men jag tvingade honom. Vi kan inte inte gå på saker för att pappa inte är här, när ska vi då gå??
Oliver klagade på magont men gilla läget Oliver och han blev hämtad. Dröjde 15 min sen var han hemma igen med magont. Han vilade på soffan och jag var på skolan för att sätta upp vår svenska utställning.

Kom tillbaka och Oliver mådde bra så han åkte på kalas. Ett kalas som han blev inbjuden på dagen innan på skolan och som kompisen sa han hade glömt bjuda Oliver. Jag frågar mig hur man kan ha ett kalas på en sådan busy dag. Men grabbarna ville och jag lät Oliver gå. Jag blev uppringd precis innan jag skulle hämta då hade Oliver kräkt! Aj aj aj och då var klockan 14 och I-day började.. Jonathan var på ett förfärligt humör och honom fick jag hota om data tid för att få med.

Pust det var bara att först lämna av negerbullar och lingonsaft och vända hem med grabbarna grus. Jag åkte själv till skolan för att se alla stånden och provsmka maten. Jag hade tjänst klockan 15.30.



Här är vår gemensamma Svensk-Danska utställning med Öresunds bron som blev gemensamt.



Här är jag i Danmark och äter rågbröd med remuladsås och rostad lök. Mums!



Här är några i gänget som jobbade!



Det var en härlig dag och lingondrickan och chokladbullarna blev mycket populära. Vad som inte var populärt var att komma hem!!! Oliver var arg och ledsen för att han missade sin "sista" I-day.... Men var gör man?
Jonathan fick idag måndag en vinst från raffeln/ lotteriet. Varje land skulle bidraga med något till lotteriet och lotterna var barnens entre´biljetter. Sverige gav en svensk keps... och Jonathan vann Indiens gåva. Någon färgglatt att hänga i hans rum, fast det passar i mitt rum....hmmmm

No comments: